Posted on

یک انقلاب ارتباطی درراه است.

✅یک انقلاب ارتباطاتی در راه است!

وزیرارتباطات و فن اوري اطلاعات هشدار داده که اگر فکری درباره بلاک‌چِین (Block chain) نکنیم بازی را در عرصه‌های فناوری و فرهنگ باخته‌ایم. نگرانی آذری جهرمی از اینجا نشأت می‌گیرد که بلاک‌چین همچون فرزندش بیت‌کوین (پول دیجیتال) قرار است واسطه‌گری دولت‌ها و اشخاص را از بین ببرد.

به همین دلیل است که بلاک‌چین را بزرگ‌ترین نوآوری پس از اینترنت می‌دانند. اگر بیت‌کوین انتقال پول را بدون نیاز به بانک مرکزی و هیچ واسطه دیگری و بدون قابلیت بازگشت و تغییر غیرمجاز انجام می‌دهد، بلاک‌چین نیز انتقال اطلاعات و پیام‌ها را بدون نیاز به یک مدیریت و سِرور مرکزی و مصون از امکان هک و تغییر شکل خواهد داد. در واقع، بیت‌کوین بر مبنای بلاک‌چین گرفته است.

اگر مجمع جهانی اقتصاد چند سال پیش پیش‌بینی کرده که در سال‌های آینده تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان به سمت همین زنجیره بلوک خواهد رفت، می‌توان این پیش‌بینی را هم کرد که بلاک‌چین مرزهای انتقال پیام و اطلاعات را درمی‌نوردد و خیلی زود، اعتماد کاربران اینترنتی را جذب خواهد کرد.

اما بلاک‌چین چیست؟

?در این فناوری، مخزن‌های مجازی حاوی اطلاعات بین کاربران توزیع می‌شود و شما نیز دارای یک بانک اطلاعاتی اینترنتی مجزا و مخصوص به خودتان خواهید شد که اگرچه بی‌نیاز از اینترنت نیست، ولی با قابلیت ذخیره همیشگی و غیرقابل نفوذ اطلاعات و ممانعت از نقش واسطه‌ها و مدیران بالادستی، به کاربران امکان می‌دهد که یک بانک اطلاعات کاملا شخصی و امن را برای همیشه در اختیار داشته باشند و این یعنی ثبت بی‌دغدغه همه چیز در تاریخ و انتقال بی‌دغدغه همه چیز به همه کس.

در بلاک‌چین همه تراکنش‌ها ثبت و ضبط می‌شود و امکان شکل‌گیری جرائم سایبری از بین می‌رود. همچنین همه می‌توانند بر فعالیت یکدیگر نظارت کنند و هر کاربری که قدرت و سرعت نظارتی بیشتری داشته باشد اعتبار بیشتری را مالک خواهد شد. بدین ترتیب دستکاری و هک این زنجیره تقریبا غیرممکن خواهد بود.

آنچه که مدیر تلگرام اخیرا با عنوان «عدم امکان فیلتر شدن تلگرام» یاد کرده بود بر همین مبناست. فراتر از آن، حتی در صورت قطع اینترنت‌تان نیز می‌توانید با میزان اعتباری که از بلاک‌چین گرفته‌اند به انتقال امن و سریع اطلاعات و پیام ادامه بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *